Harrach Péter

KDNP országgyűlési képviselő

Az energiaszolgáltatókkal kapcsolatos fogyasztói panaszokról tárgyaltak

Share Button

Harrach Péter a KDNP frakcióvezetõje megbeszélést folytatott fogyasztóvédelmi civilszervezetekkel, az energiaszolgáltatókkal kapcsolatos fogyasztói panaszok hatékonyabb kezelésérõl és a kapcsolódó jogszabályok módosításáról.

Az energiaszolgáltatással kapcsolatos fogyasztói panaszokról tartottak megbeszélést


<--more-->
A tárgyaláson részt vett Spaller Endre képviselõ a Fogyasztóvédelmi Bizottság tagja, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége részérõl Dr. Kispál Edit, az Energiatudatos Fogyasztók Társadalmáért Egyesület elnöke Felméry Gusztáv, Dr. Baranovszky György, a Budapesti Békéltetõ Testület elnöke, illetve Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság fõigazgatója.

-A KDNP családvédelmi és szociálpolitikai programjába illeszkedõen a nehéz helyzetbe került embereknek kíván segíteni és védelmet biztosítani a szolgáltatók erõfölényével szemben. – fogalmazott Harrach Péter. Példaként említette, hogy a szolgáltatók az ügyfelekkel szemben ne hatóságként lépjenek fel, illetve a számlakép könnyen értelmezhetõ legyen, amelyen elsõsorban a fogyasztás, az ár, és az éves általányból felhasznált mennyiség jelenjen meg.

A fogyasztóvédõk elmondták, az uniós ajánlás alapján elkészített számlák túl bonyolultak, az energia mértékegysége, a különféle jogcímeken elszámolt díjak nevei nem közérthetõk. Európában ugyanakkor nem alkalmazzák ezeket az ajánlásokat, és könnyen értelmezhetõ számlákat állítanak ki. A fogyasztók szerint telefonon keresztül nehéz elérni a szolgáltatókat, illetve panasz esetén sokat kell várniuk az ügyfélszolgálaton. A mérõórák kikapcsolási módja és annak díja is túlzó, de a kötbérek alkalmazása is problémákat vet fel. Az is szóba került, hogy társasházak esetében a szolgáltatóknak az al-fogyasztókkal egyenként kellene szerzõdniük.

Brockhauser Edit