Harrach Péter

KDNP országgyűlési képviselő

Sajtótájékoztató: csökkent a csaló termékbemutatókkal összefüggő fogyasztói panaszok száma

Share Button

A szigorított szabályozásnak köszönhetően csökkent a csaló termékbemutatókkal összefüggő fogyasztói panaszok száma az elmúlt egy évben. Korábban sok visszaélést tapasztaltunk, főleg időseket, könnyen rászedhető embereket vertek át – ezt próbálta a KDNP visszaszorítani, úgy tűnik sikeresen.

Sok visszaélés történt korábban ezen a területen, lelkiismeretlen csalók, főleg időseket, könnyen rászedhető embereket vertek át, és késztettek arra, hogy a jövedelmüket jelentősen meghaladó összegben termékeket vásároljanak. Ezt próbálta a KDNP visszaszorítani, s ennek érdekében három törvénymódosítást is elfogadott a parlament egy évvel ezelőtt. Ennek keretében megtiltották az ingyenes, reklámcélú ajándékozást, a helyben történő hitelfelvételt, és a termékbemutató cégeket ügyfélszolgálat biztosítására kötelezték.

Az intézkedések hatására az utaztatásos termékbemutatók gyakorlatilag megszűntek, ugyanakkor a csalók találékony emberek és igyekeztek új módszereket keresni – közölte a frakcióvezető, aki példaként említette, hogy sokszor lakásokban tartanak termékbemutatókat, amelyek környezete az orvosi magánrendelőhöz hasonlít.

csalotermek

Ez is a megtévesztés része, aminek ellen kell állni – 2015-ben a megyei fogyasztóvédelmi szervezetek, kormányhivatalok 180 vizsgálatot végeztek, és ezek felénél törvénysértést állapítottak meg.

Rétvári Bence, a KDNP alelnöke kiemelte: minden eszközzel fel kívánnak lépni a jelenség ellen a jövőben is. A 2015 decemberében elfogadott törvényjavaslat után átfogó, kéthullámos ellenőrzést folytatott le a fogyasztóvédelmi hatóság.